OTE TEOKSESTA: EINO GRÖN – ENEMMÄN KUIN TANGO, OSA 1.

”Tuntuu hyvältä. Alan taas jaksaa. Rautakin nousee, nyt tangossa on 100 kiloa. Runsas vuosi sitten murtunut lonkka kestää sen jo hyvin.

Tätä minä olen elämäni tehnyt, urheillut. Ilman urheilua en voisi olla. Mitä tahansa, tarpeen tullen vaikka urheilutietokilpailuja.

Hiki vapauttaa henkiset voimat. Se pusertaa esiin ne oikeat tunnot, joita haluan laulaa.

Edes viinavuosina ei urheilu jäänyt.

Niitä olikin, enemmän kuin tarpeeksi. Vasta viime syksynä tuli raittiusvuosia enemmän kuin viinavuosia. Monella muulla 60-luvun hurjat tangovuodet kokeneella ei tullut ensimmäistäkään.

Luultavasti niitäkin vuosia tarvittiin, että tietäisin, kuka minä olen. Vasta raittius on etsinyt syvimmistä sisuksista varmuuden itsestäni. Siksi olen parempi kuin koskaan ennen. ”

Em. teos: toim. Jarmo Virmavirta, kust. Tähtikustannus, 1998

1143_IMG_0001_NEW_2014722163931

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s